Vitamin pelengkap nutrisi untuk kanak-kanak

Saya tak berapa suka makan jajan. Makan pon bila mmg dh ada depan mata. Tapi saya tak dapat nk elak anak-anak saya daripada sukakan jajan. Yer lah kan, bila ada party pack birthday konpom memang ada jajan kt dalam tu. Bila dh bawak balik, sukarnya saya nk minta anak-anak simpan saje jajan tu. Yang pasti mereka pon dah pandai buka sendiri pek jajan tu.

So bila saya dh tak ada 100% kuasa menghalang anak-anak yang suka makan jajan, gula-gula, ais krim dan sebagainya saya perlu limitkan intake dan gantikan dengan sesuatu.

Jadi, sebagai ibu bapa prihatin, saya memang cuba supaya anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.

Info credit to VitaminSemulajadi.com
  • Dari lahir sampai usia tiga tahun, perkembangan otak sangat sensitif dan bergantung terhadap gizi bayi dan anak-anak. 75% dari kapasiti otak mereka berkembang selama waktu ini. Kerana itu bayi harus diberi susu ibu, dan ibu hendaklah menjaga diet agar mendapat nutrient yang mencukupi untuk dirinya bagi menjaga tahap penting dalam perkembangan bayi.
  • Setelah usia dua tahun, diet anak harus mengandungi cukup rendah lemak untuk mengelakkan perkembangan penyakit jantung, obesiti, dan masalah kesihatan yang lain di sepanjang pembesaran mereka.
  • Pada usia lima tahun, otak anak telah berkembang sebanyak 90%.
  • Antara usia 11 dan 16, anak-anak mengalami growth sput, selari dengan pertambahan berat badan, pembentukan otot dan kematangan alat reproduksi.
Memandangkan kami suami isteri hari bekerja, maka tugas memberi makan anak-anak jatuh kepada pengasuh termasuk guru taska mereka. Saya memang tidak berapa pasti, adakah mereka diberi gizi pemakanan yang seimbang ditaska termasuk sayur-sayuran. Saya memang pernah bertanya pada anak sulung saya, apa yang dia makan di sekolah. Dia akan jawab, nasi dengan ayam..nasi dengan kicap, nasi dengan telur. So saya dapat buat kesimpulan, di taska mereka diberi makan makanan yang simple sahaja. Begitu juga dirumah, sayur yang saya masak akhirnya saya juga yang habiskannya.

Saya tahu, makan bukan untuk kenyang tapi untuk membekalkan nutrien kepada tubuh. Oleh itu, saya memilih Vitalea for Children supaya mereka dapat melengkapkan nutrien dalam tubuh badan mereka.

vitamin kanak-kanak

Vita-Lea® for Children Chewable

  • Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas.
  • Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
  • Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Sumber harian tambahan bagi vitamin B
Anak-anak saya tiada masalah makan vitamin dalam bentuk tablet ni. Tapi saya belikan juga MealShake utk mereka kerana ada masa mereka tak mau makan Vitalea.

mealshake 

Meal Shakes

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur

Anda BAGAIMANA?

Pastikan anda memberikan yang terbaik untuk anak-anak. Kepentingan nutrisi ini bukan sahaja untuk tumbesaran tubuh badan mereka, tetapi juga untuk otak yang cerdas.

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.
 
 
  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head