Jom beli suplemen!!!


2 bulan lepas saya bagi mak saya Set B dan Ostematrix. Jangan ingat Set B untuk kaum ibu menyusu je ye..sesiapa pon sesuai je makan set B ni. Lepas habis je set pertama, dia mintak beli dgn saya set yang sama. 

Saya nak bagi je, tapi katanya saya ni baru je start berniaga. So utk support bisnes anak dia, dia pon relahati je nak bayar. Dan sebab dia adalah mak saya, saya bagi lah dia potongan 50% utk set B tu. Insya allah, nanti bisnes dah maju, saya akan jadi supplier dia..FOC yer mak.. :)

Hari raya haritu dia ada cerita dengan saya, sakit dan lenguh-lenguh kaki yang dia tanggung selama ni, dah ada rasa kurang sikit. Tak lah sesakit sebelum makan set B. Alhamdulillah, gembira hati saya mendengar. Set kedua yang dia beli tu pon dah semakin sikit. Rupanya mak berkongsi dengan adik bongsu saya yang juga selalu rasa letih-letih badan. Maklumla student. Memang banyak aktiviti disekolah. 

Rasa macam tak sampai hati tengok dorang berkongsi, saya hadiahkan pula adik bongsu saya tu satu pek Set B lagi. Nanti saya nak tanya testimoni adik saya pulak.

So, kawan-kawan, walaupun best selling supplements daripada group kami ni mostly adalah suplemen utk preggy momma dan juga breastfeed momma, tapi sebenarnya SHAKLEE ni universal, sesuai utk semua.

credit to : Hadha
Ni saya share ringkasan daripada blog kak cery mengenai suplemen SHAKLEE untuk seisi keluarga.

1. My mom gout la. Ada tak suplemen SHAKLEE yang sesuai untuk dia? ~ boleh cuba Fiber Plan Unflavoured, Alfalfa dan Omega.

2. Saya nak hadiahkan vitamin untuk adik saya yang masih belajar, sebab dia suka penat dan muka nampak tak bermaya aje. ~ Bagi jek vitamin B Complex. Saya sendiri dari kecik-kecik dah makan B Complex ni. B Complex ni bagi kita bertenaga tau.

3. Vitamin apa yang sesuai untuk lelaki yang merokok ekk? ~ haaa.. according to kak cery, Vitamin C is the best vitamins for smokers.. Vitamin C ni membersihkan kahak2 hitam dan nikotin2 dlm paru2. Other than that, boleh share korang punya Alfalfa dengan husband. Alfalfa ni acts as natural detoxifier.

4. Resdung? ~ ambillah SET G yang terdiri daripada B Complex, Vitamin C dan Alfalfa.

5. Haa.. yang ni memang glamour .. suplemen untuk ibu menyusu? Semestinya SET B | SET E. Tapi, boleh ke kalau nak ambil milk booster aje - ESP | Alfalfa aje? Sila baca entry ni. Saya dah explain dah. 

6. Macam mana pulak nak hadiahkan suplemen untuk parents yang payah nak makan pil? Yang tak gemar telan-telan pil? ~ Ye silalah hadiahkan SHAKLEE Mealshake yang super-yummylicious itu. Saya paling suka bancuh susu nespray bersama Mealshake. Sedap tau! Mealshake ni is protein blended with multivitamins and minerals, and contains fiber.

7. Mak atau abah selalu lenguh-lenguh? Time solat lutut berbunyi-bunyi? ~ B Complex dan Ostematrix dah cukup, lagi-lagi kalau diorang tak lalu nak telan pil banyak-banyak.

8. Saya nak makan vitamin sebab nak optimumkan taraf kesihatan saya. Apa vitamin yang sesuai? Saya tak breastfeed pun.. bujang lagi.. or dah kawen, tapi takde anak pun lagi. ~ Kawan-kawan boleh ambil Ostematrix, B Complex, Vitamin C dan Vitamin E.

9. Anak saya kerap demam since hantar taska? Macam mana ni? Dah kurus pulak dia, tak montel macam masa saya cuti dulu. ~ Memang betul. Masa cuti berpantang dulu, tinggal dengan ibu berdua aje.. kurang le risiko nak sakit. So, dah start duduk 'asrama', lengkapkan tubuh anak dengan perisai imun SHAKLEE Nutriferon. Seminggu sekali aje minum. Sangat berbaloi.

10. Ada tak set untuk dalam pantang? ~ SET C memang khusus untuk wanita selepas bersalin, atau yang baru menjalani pembedahan. Zinc dalam set C ni membantu dalam pemulihan luka, dengan tambahan Vitamin C. Boleh tambah Alfalfa as milk booster.

11. BEST lah makan SET B ni? Memang mabeles susu saya.. alhamdulillah. Ni nak tambah lagi .. apa lagi vitamin yang best nak makan ekk? ~ ohh macam-macam ada. Kalau nak start diet sikit-sikit, boleh ambil Lecithin atau Omega, boleh tambah Ostematrix (especially kalau dah start period), boleh ambil Vitamin E yang seksi itu.. dan macam-macam lagi. Just name it nak ambik utk tujuan apa :)

12. Anak eczema? ~ Yang breastfeed, just ambik SET B dengan tambahan ESP. Memang berkesan, inshaALLAH. Boleh juga, tambahkan sedikit basic H dalam air mandian anak.

13. Baby kembung perut maknye boleh ambik SET B? ~ Sangat boleh! In fact, makan Alfalfa membantu kembung perut anak hilang. InshaALLAH.

14. Ada tak suplemen untuk kanak-kanak? ~ Of course ada. Boleh cuba Vita-Lea for kids, Vitamin C for kids - both ni chewable. Dan juga Mealshake! Mealshake ni letak dalam susu diorang, oh so yummy ok?

15. SHAKLEE ada product untuk weight loss/ weight management tak? Saya nak kurus! ~ paling best, kawan-kawan boleh ambil CINCH SHAKE dan Lecithin. Selain daripada tu, Alfalfa, HerbLax, B Complex , Fiber juga membantu. Boleh baca lebih lanjut kat sini

16. SET untuk kulit? ~ just ambil SET D. If ada extra budget, saya syorkan add-on ESP. Gebu gitu ..

17. Kak Hadha, saya mengandung 5 minggu. Ada tak suplemen yang sesuai? ~ Ada, infact sampai habis mengandung, sampai lepas bersalin.. dan sepanjang korang breastfeed anak pun ada. Sampai bila-bila! Boleh baca suplemen untuk preggy momma

18. Hello.. yang ni saya idamkan sangat-sangat taww! Tapi sebab saya ni masih menyusukan anak, so takleh le. InshaALLAH, kalau ada rezeki lebih.. saya nak belikan VIVIX untuk hubby dan juga emak dan abah saya di Kg Bahagia dan di Taman Manik. Belum mampu lagi.. hehehe!
19. Oh ye! untuk kawan-kawan yang merancang nak ada baby, boleh refer entry ni ye

Bestkan baca senarai-senarai ni. Ternyata..vitamin ni diperlukan oleh semua orang. Cuba jenis dan xara kesesuaiannya sahajalah berbeza. Jangan risau saya sedia membantu dari segi konsultasi.

Untuk mendapatkan update terkini, jangan lupa join FB Page Kedai Triple-S. Untuk membuat pesanan vitamin atau mendapatkan konsultasi percuma, sila SMS/CALL 013 3583424 atau email ke lydzar@gmail.com.