Masalah thaw stok beku selesai dengan Basic H

Stok ayam beku!! Memang ini lah salah satu masalah saya setiap hari. Selalu sangat terlupa nk turun kan satu bekas stok ayam frozen untuk dicairkan. Senangla kerja nk masak petang nanti, kalau ayam dh cair. Setakat nk menumis atau buat sup tu, tak lah lama sangat. Tapi nak menunggu ayam tu cair dan lembut bebas dari ketulan ais, memang time consuming!!

Sudahnya selalunya lepas jam 8malam baru saya mula memasak. Banyak juga lah aktiviti yang terpaksa delay sebab nk tunggu ayam mencair ni.

Tapi sekarang bukan masalah lagi. Since saya ada baca petua dari geng-geng bisnes Shaklee yang lain. Petua gunakan Basic H untuk proses thaw ayam, saya pon mencubanya.



Memang amazing!!! Saya cuma rendamkan satu bekas ayam beku didalam sebuah bekas air yg saya titikkan beberapa drop Basic H, then saya masukkan baju-baju kotor kedalam mesin basuh. Sempat juga uruskan anak yang poo-poo. Siap-siap cuci tangan, saya tengok ayam beku tadi. Waahhhhh!! Dah cair lah!
Dalam masa 5-10minit je utk ayam tu dicairkan. Bila saya cuba pisahkan ayam yg melekat antara satu sama lain tu, memang senang je. Tak perlu dah saya guna pisau, Huhu dulu gigih la pakai pisau bagai. Dapatla saya mula memasak diner lebih awal dari biasa.

Happy momma!!

Alhamdulillah saya memang takde microwave oven, so saya tak pernah la guna cara thaw dgn oven. Sebelum  ni memang konvensional saja.

Tapi saya memang tak nafikan memang ramai juga kawan2 yg gunakan cara ni. Jom kita tengok kekurangan thaw dgn microwave.

10 Sebab Kenapa Anda Perlu Buang Ketuhar Microwave Anda

sumber;Disini

1. Makan berterusan dalam jangkamasa panjang makanan yang dipanaskan menggunakan Microwave boleh membuatkan sel otak menjadi rosak. Tisu otak akan terkena kejutan elektrik yang menjadikannya de-polarisasi.
2. Tubuh badan manusia tidak mampu menghadamkan bahan sampingan yang terbentuk hasil daripada proses pemanasan makanan oleh ketuhar microwave tersebut.
3. Pembentukan hormon reproduksi lelaki dan wanita akan terhenti dengan amalan memakan makanan yang dipanaskan menggunakan ketuhar microwave dalam jangkamasa yang panjang.
4. Bahan sampingan yang terbentuk akibat pemanasan makanan akan kekal mendap di dalam badan kerana tidak dihadamkan.
5. Kesemua bahan vitamin, mineral atau zat yang terdapat pada makanan akan hilang atau diubah menjadikannya tidak berguna kepada tubuh badan kerana tidak dapat dipecahkan untuk dihadam.
6. Bahan mineral yang terdapat pada sayuran berubah menjadi bahan radikal bebas yang boleh mencetuskan kanser.
7. Makanan ketuhar microwave boleh mencetuskan masalah kanser usus serta perut atau menyebabkan ketumbuhan pada organ tersebut.
8. Sel kanser meningkat di dalam darah dengan menggunakan makanan dari ketuhar microwave.
9. Sistem ketahanan badan juga menjadi lemah melalui kelenjar linfa dan perubahan pada darah.
10. Makan makanan ketuhar microwave boleh menyebabkan daya ingatan menjadi lemah, hilang daya penumpuan, dan penurunan tahap kebijaksanaan.

Ngeri kan dengan fakta fakta kt atas tu. So kawan-kawan, jom kita guna natural and safe way utk thaw stok beku kita. Guna Basih H aje!!


Untuk tempahan, sila isikan BORANG PESANAN di sini. * Sila klik LIKE fanpage kami di facebook "Kedai TripleS FanPage" untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!! Salam Sihat, ~ Lydzar Rusman @Kedai TripleS ~ Website : http://semuasihatselalu.blogspot.com FaceBook : Lydzar Rusman Fan Page : Kedai TripleS FanPage Phone : +6012-3103787