Petua demam kebah dengan Vitamin C dan Nutriferon

Alhamdulillah, hari ni saya rasa badan saya lebih sihat compare 2-3hari lepas. Jumaat lepas saya MC sebab seluruh badan rasa sakit dan sengal-sengal. Kepala terasa sakit-sakit juga. Balik rumah, lepas breakfast saya just telan vitamin asas iaitu Vitalea, BComplex dan Vitamin C dan juga bancuhan Performance Drink. Saya extrakan Vitamin C. Saya ambil 2 biji sejak hari Jumaat. Ubat dari klinik saya just simpan dalam almari :)

 Petua makan Vitamin C ketika demam :
Jika demam atau selsema, adalah dinasihatkan agar mengambil 2 biji vitamin C untuk pagi dan malam dan dipatah dua sebelum dimakan. 

Mengapa perlu di patah dua? Ianya untuk memastikan vitamin C merembeskan kesemua 500mg. Ini kerana semasa sakit, badan memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.



Hari Sabtu, Ahad dan Isnin saya masih rasa badan saya tidak betul-betul sihat, badan masih sakit-sakit. Jadi malam tadi saya ambil lagi 2biji Vitamin C dan juga 1 sachet Nutriferon.. dan rehatkan diri dengan tidur awal.

Alhamdulillah, pengambilan Nutriferon amat membantu badan saya untuk pulih daripada gejala demam. Pagi ni, sakit-sakit badan sudah hilang, begitu juga sakit kepala. Cuma selsema masih bersisa. Yang saya paling  perasan, tubuh saya semakin pulih tanpa kesan pening-pening lalat seperti yg saya rasa jika saya ambil Panadol atau Paracetamol.

Jadi kepada sesiapa yang sedang demam bersama pakej batuk dan selsema, jom cuba petua Vitamin C bersama Nutriferon. Alhamdulillah, ia berkesan kepada tubuh badan saya.

Nutriferon Shaklee dikenali sebagai Immune Booster. Ia adalah rumusan berpaten yang EKSKLUSIF. NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee dan para pengedarnya.

Jom kita kenali Nutriferon dengan lebih dekat!!



Apa itu Nutriferon?
Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Siapa yang menciptanya?
Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.

Apakah kandungan Nutriferon?
NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.

Siapa yang perlukan Nutriferon?
  • Individu yang ingin mengukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
Bagaimana ia bertindak?
Nutriferon bekerja dalam dua cara~segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan

Cara pengambilan Nutriferon :
- Satu minggu sekali sahaja untuk mereka yang sihat.
- Satu paket sehari (atau, jika perlu) ketika demam sehingga demam sembuh

. ***Sila makan Nutriferon secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan***

------------------------------------------------------------------------------
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.




  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Mobile/ WhatsApp :013-3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head