ESP owh ESP : Fakta Wajib Tahu.

Semenjak dua menjak ni, rasanya memang tak lengkap hari saya kalau tak minum air bancuhan ESP.

Sekurang-kurangnya sehari sekali saya akan minum bancuhan ESP, siap bawak satu canister ke opis, kot la tak sempat nak bancuh kt rumah. :)
Bila bancuh kt opis, banyak sikit resepi yang saya boleh cuba, sebab 7Eleven dekat je. Boleh tengok gambar-gambar dan resepi kt Album : Variety of Drinks@K3S

Ini salah satunya :


Ok berbalik pada tajuk, pagi ni saya nk cerita pasal FAKTA WAJIB TAHU tentang ESP. Apalah sebabnya yang saya jadi fanatik sangat dengan ESP ni.

Saya kredit kepada blog Kak Cery tentang discussion yang dibuat tentang ESP dengan rakan-rakannya.

Persoalan PERTAMA : KENAPA PROTIN PENTING??

So ini jawapan dari salah seorang anak buah Kak Cery, Beeha Yunos.

  • sebab Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.
Persoalan KEDUA : APA YANG BEST TENTANG ESP?
  • merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol dan Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. 
  • ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
  • Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, bantu hilangkan parut jerawat di muka, memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
  • ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.
Dan memandangkan ESP merupakan makanan sel, sel yang sihat akan lebih mudah menyerap vitamin lain yg kita makan. Kalau sel tidak sihat, ia akan mengambil masa yg agak lama untuk diserap dan efektif. Sebab itulah, sangat disarankan mengambil vitamin bersama ESP.  Barulah kesannya lebih ketara dan lebih UMMPPHH!!

Sebab semua tu lah, sekarang saya sangat konsisten dengan pengambilan ESP. Saya tak mahu amalan pemakanan vitamin saya agak sia-sia kalau ianya tak dapat diserap dengan baik oleh  badan saya. Sambil-sambil tu saya memang nk jaga penampilan saya agar sentiasa segar dan cantik pada pandangan suami saya. Nak kulit cantik, nak kulit anjal, nak selalu awet muda gitu la kan. Tak lupa, ESP juga adalah satu BONUS besar pada saya yang masih breastfeedkan anak.

Bagi yang belum pernah cuba, jom cuba sekarang. Bagi yg dah beli, amalkan setiap hari tau..jangan culas-culas. Kalau rasa tak lalu nk minum ESP plain, u are free to mix it with any fruit juice. Ya Allah sedap sangat ..


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.
  

  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head