Bisnes Shaklee bersama K3S : Pengalaman manis



Agak jarang juga saya sembang santai kt blog ni selain info dan fakta tentang vitamin dan suplemen. So malam ni nk sembang santai sikit, nak cerita tentang experience saya sejak join dan berbisnes bersama Shaklee. Maklumla baru je suntik aura positif dari kelas pagi tadi.

Ia bukanlah secara kebetulan sebab saya memang tercari-cari satu sumber pendapatan tambahan sejak saya mengandungkan anak ketiga saya. Tp selepas tempoh pantang baru lah saya nekad dan menghubungi mentor saya untuk memulakan langkah pertama. Dan saya memang mencari bisnes yang tanpa modal  atau bermodal kecil..Alhamdulillah, since dh cuti dua bulan for maternity dapatlah saya allocate sikit sebagai modal bisnes saya dan hanya bermodalkan rm650 kini bisnes saya sedang berkembang dengan baik.

Rasa sangat bertuah kerana langkah mula saya adalah langkah yang betul atau omputih kata i am on the right track :) Banyak yang saya belajar dari team yang mentor saya kelolakan.

Apa yang paling saya suka tentang team ini ialah:
  • Mengutamakan pengetahuan produk
  • Memberi konsultansi  dan tunjuk ajar dalam pengambilan produk
  • Sentiasa update dengan pengetahuan baru dalam bidang nutrisi
  • Mempunyai sumber untuk khidmat nasihat dan maklumat yang tepat i.e. nutritionist khas Shaklee, pharmacist, doktor dan tak lupa lactation councelor (untuk ibu menyusu)
  • Support group dalam cara berbisnes, konsultasi dan pelbagai lagi

Kini saya pun dh ada group sendiri dan saya sendiri dh bergelar mentor dan saya juga mengekalkan  konsep yang sama kepada anak-anak didik Shaklee saya.

Bersama anak didik Shaklee naugan saya



Bersama kumpulan Shaklee naungan mentor saya : Master Siti Nur Azlina
Ye, saya sangat gembira dengan income dan outcome yang saya perolehi dari bisnes Shaklee ni. Kini saya tahu saya adalah somene yang lebih bernilai daripada dahulu. Dan saya tak perlu lakukan 'head hunting', saya tak perlu keluar tinggalkan anak-anak saya untuk menghadiri kelas anjuran Shaklee atau kumpulan saya sebab kumpulan ini memang kids-friendly dan hasilnya masih berbaloi. Alhamdulillah saya dh berjaya menjana side income melebihi gaji kerja saya. :)

Anda berminat, teruja, nak sertai saya?



1 comment: