GLA Complex, betul ke boleh mengandung?

Insya Allah, hanya tinggal hari ini dan esok sahaja bagi promosi GLA Complex. Masuk saja 1 Ogos, promosi akan tamat dan kita nantikan pula promosi terkini daripada Shaklee.

Saya terima soalan dari salah seorang bakal customer semalam;

"Kalau saya makan GLA Complex sahaja, boleh ke saya mengandung kak?"

Tersenyum saya membaca mesej di Whatsapp tersebut. Sebelum menjawab, saya teliti dulu isi kandungan jawapan yang bakal saya berikan pada beliau. Ye saya sangat memahami, isu conceive ini sangat sensitif dikalangan pasangan yang masih belum dikuriniakan zuriat. Kadangkala sedikit ayat atau jawapan mampu mengguris perasaan dan merobek kepercayaan mereka terhadap sesuatu, terutama sekali produk yang dikatakan mampu untuk menjadikan tubuh mereka subur sekaligus membuatkan mereka hamil.

Antara faktor penting yang perlu kita ambilkira apabila bercakap tentang zuriat ialah, konsep rezeki dari Allah (bagi orang Islam). Kita memahami ajal, maut, umur dan rezeki semuanya adalah ketentuan Allah Yang Maha Esa.

~Bila Allah tidak beri apa yang kita mahu, sebenarnya Allah ingin menunjukkan kepada kita apa yang kita perlu, lebih daripada yang kita mahu, kerana hanya Dia yang Maha Tahu~

Jadi perkara ini adalah satu ketentuan yang kita perlu redha. Tapi redha bukanlah bermaksud berserah tanpa sebarang usaha. Tapi redha sambil berusaha gigih mendapatkan apa yang kita mahukan. Jadi kita anda sedang berusaha dengan sebarang produk, kita hendaklah redha ianya sebagai salah satu usaha bagi mendapatkan sesuatu yang kita hajatkan. Sebab itulah bila saya dapat soalan begini, saya akan tekankan konsep ini dahulu. Saya tak mahu memberi harapan dan janji andainya nanti produk ini tidak memberikan hasil seperti yang diharapkan.

Kita juga perlu juga ketahui  dan memahami beberapa faktor yang menyebabkan tubuh seseorang wanita tidak subur.

Ovulasi
Tiadanya ovulasi atau kekurangan ovulasi.  Dalam bahasa mudahnya 'pengeluaran telur daripada ovari adalah sedikit atau kurang atau tiada langsung'.

Berat Badan
Wanita yang mempunyai berat badan yang terlalu berat atau terlalu kurus juga antara penyebab atau faktor sukar hamil. Jadinya antara langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan yang ideal.

Usia
Apabila umur telah mencecah 35 tahun keatas, kebiasaannya kadar hormon semakin menurun dan mempengaruhi faktor kesuburan seseorang wanita. Biasanya pada usia ini kesuburan wanita semakin menurun.

Masalah-masalah lain
Pertumbuhan cyst, fibroid dan tumor yang mendatangkan masalah pada tiub fallopio, masalah serviks, masalah uterus, masalah lendir serviks, masalah hormon dan sebagainya.

Jadi sebelum memulakan sebarang suplemen untuk kesuburan, anda dinasihatkan untuk melakukan 'check-up' dan mendapatkan pandangan daripada yang lebih pakar dahulu. Jika ada sebarang masalah, saya nasihatkan anda ikuti treatment yang bakal Doktor lakukan terlebih dahulu. Apabila tiada masalah berkaitan isu-isu medikal, maka bolehlah anda mencuba untuk hamil dengan produk Shaklee.

Walaubagaimanapun, berikut saya paparkan beberapa testimoni yang saya ambil dari kumpulan tertutup Facebook kami berkaitan dengan kesuburan dan berjaya hamil dengan produk Shaklee.

Testimoni 1 : Ezeyana Ashleyana
Alhamdulillah!

Customer sy da 4 tahun kahwin tp blum de rezki utk mengandung

Berkat di bulan suci ni Alhamduliah beliau da disahkan mengandung(^-^)

Liza consume the magical set of GLA ,ALFALFA & B complex sejk awal July aritu

Beliau x prnah mkn ape2 supplement b4 this..

Tahniah liza n husband.. Allah makbulkan doa awk

Terima kasih krn memilih set kesuburan Shaklee !

 Testimoni 2 : Mastura Md Nor
Assalamulaikum.... kat sini saya nak share ttg costumer saya yang teringin nak anak lagi selepas kelahiran anak sulongnye 6 tahun lalu. Tapi masih takde rezeki. Dia ade terbaca ttg GLA shaklee n nak try. Selepas consume tak sampai sebotol pun GLA ni, dengan izin Allah dia pregnent. Dia betul2 tak sangka sbb dah tunggu lama sgt kan.

Testimoni 3 : HaziRah YuSoff

oooo..tahniah juga...cheerful monday! salam ramadhan..doakn kandungan saya sehat walafiat..thnx juga sbb promote gla kt saya...^^ kalau kak ade ape2 tips sila2kn share kt saya...hehe...

Ok cukup. Sebenarnya ada banyak lagi kisah kejayaan kehamilan dengan set kesuburan Shaklee atau GLA Complex ni.  Jika anda adalah antara golongan yang sedang berusaha untuk hamil, saya syorkan anda cuba set kesuburan Shaklee.

Saya adalah pengedar Shaklee dikawasan Subang Bestari dan Kota Damansara. Hubungi saya melalui info dibawah untuk tujuan konsultasi dan pesanan vitamin Shaklee anda. 

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head