Nyahkan 'Blackhead' Dengan Scrub ESP dan Afalfa

Inilah dia antara pelbagai fungsi suplemen yang saya simpan dirumah. Selain dimakan, ada beberapa produk Shaklee yang turut dijadikan sebagai bahan utama dalam memelihara kecantikan. DIY aje dengan bahan-bahan yang ada dirumah. 

So kali ini saya buat masker dan scrub menggunakan ESP dan Afalfa pula. 
Biasanya saya gunakan masker daripada ESP dan Vitamin E. Kali ni sebab nak scrub muka, kita tukar kepada Afalfa.

Bahan-bahan:
-2 biji Afalfa
-Sedikit ESP (agak-agak saja)

-Hancurkan Alfalfa
-Cairkan Alfafa hancur dengan sedikit air
-Campurkan sedikit ESP kedalam bancuhan Afalfa tadi dan gaulkan sehingga rata.
-Setelah mendapatkan tekstur Afalfa dan ESP yang agak sekata (tak terlalu pekat, tak terlalu cair), boleh la disapukan keseluruh wajah.
-Setelah 20-30minit, bolehlah gosok-gosokkan pada bahagian wajah yang hendak di'scrub'


Tekstur Afalfa yang agak berbiji-biji setelah dicairkan dengan air mampu membersihkan liang pori yang terbuka. Dan sedikit gosokan dan 'sentalan' pada bahagian yang diserang blackhead ternyata mampu memberikan kesan yang saya mahukan.


Ni dia gambar close up bahagian hidung saya yang selalu ada blackhead. Dah clear kan?

Bagi semua pengguna Shaklee terutamanya ibu menyusu, pastinya anda ada menyimpan ESP dan Afalfa kan? Jadi jom lah kita jaga kecantikan luaran kita menggunakan apa yg kita memang makan. 2 in 1 gitu.

Jangan lupa untuk mencuba ye. Buat 2 kali seminggu dah cukup dah..

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head