Tips Hilangkan Sunburn dengan Set Kecantikan Shaklee

Panas betul cuaca sekarang kan?

Dengan suhu hampir mencapai 35 - 36 darjah celcius, saya yang hanya keluar untuk menghantar-mengambil anak ke sekolah pun boleh terasa sunburn. Kalau tengok cermin terasa kulit berkilat macam terbakar saja.

patah lagi mereka yang memang terpaksa berkerja secara outdoor. Pancaran cahaya matahari secara langsung tentunya mendatangkan kesan sunburn yang lebih ketara.

Wanita mana yang sukakan sunburn? Kalau lelaki tentulah mereka tak terlalu kisah. Jadi jom ikuti sedikit tips hilangkan sunburn dengan Set Kecantikan Shaklee.


Poster diatas menunjukkan pelbagai produk Shaklee yang ada di dalam Set Kecantikan Shaklee.

"Adakah saya perlu ambil kesemua produk tersebut untuk menghilangkan sunburn?"
Tentu inilah persoalan yang berlegar-legar dalam fikiran anda, bukan? :)

Sebelum saya pergi ke tips sebenar hilangkan sunburn dengan set kecantikan Shaklee, izinkan saya berkongsi sedikit informasi tentang produk-produk diatas.

MANFAAT YANG ANDA DAPAT DARI SET KECANTIKAN SHAKLEE
Vitamin E : Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat dan menjadi ejen perlindungan UV
Vitamin C : Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu.
ESP : Sebagai blok asas kepada penghasilan sel badan, justeru ia menbantu memberi kulit yang cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat.
CoqHealth : Membantu peredaran darah yang sihat, ejen perlindungan UV secara semulajadi.
Collagen Powder : Memberikan kelembapan kepada kulit dan rambut, memberikan keanjalan kepada kulit dan mengurangkan pigementasi, jeragat dan warna kulit yang tidak sekata. 
kredit : izzyadlina.com
Taraaa.. inilah dia tips hilangkan sunburn yang saya nak kongsikan pada pagi ini. Dengan penggunaan masker daripada bahan-bahan diatas.

Antara vitamin/produk yang kerap digunakan sebagai masker ialah ESP, Vitamin E, Vitamin C, Collagen Powder dan Vivix pon ada orang gunakan sebagai masker. Saya lah salah seorangnya :)

Ini adalah koleksi amalan rutin harian / mingguan saya demi nak membelai kulit wajah saya.

1) Masker ESP dengan Yogurt.

Ini adalah masker kegemaran saya setiap kali saya berpanas. Driving ke sana sini dalam cuaca yang kering dan panas juga boleh membuat kulit wajah terasa perit dan pedih, dan tentu sekali sunburn. Jadi ESP dengan yogurt adalah favourite saya lakukan dengan kerap.
ESP membantu mencerahkan kembali kesan-kesan sunburn. Amalkan 3kali seminggu pasti anda dapat hasil yang memuaskan
Tips Hilangkan Sunburn dengan Set Kecantikan Shaklee
 .
2) Masker Vitamin E & Vitamin C.

Saya panggil ia masker pink. Apabila kedua dua digaulrata, ia akan menghasilkan warna yang sangat cantik. Selain jadikannya sebagai masker, anda juga boleh jadikannya sebagai krim muka. Ala-ala krim malam.

Ia akan terasa sedikit melekit dan berminyak. Tapi selepas sesi mencuci krim ini, hasilnya terasa kulit sangat lembut.

Gunakan hanya 1biji setiap vitamin dan untuk sapuan sebagai krim, ia boleh digunakan sebanyak 2 atau 3 kali. Jadi campurkan dan letakkan ia didalam bekas yang sesuai ye.

Tips Hilangkan Sunburn

3) Masker PREMIUM : Vivix dan Collagen Powder. 
Rutin saya setiap malam untuk mengambil sesudu Vivix dan 1sachet Collagen Powder. Sesekali saya bertukar selera untuk menu masker saya. Jadi saya asingkan sedikit serbuk Collagen Powder dan campurkan dengan sedikit Vivix yang dicairkan. Terciptalah satu ramuan masker yang memang premium!

Pernah satu hari dulu, sengaja saya memakai masker ini pada malamnya. Dan keesokan harinya saya hadir ke majlis keraian (sory tak ingat majlis apa), ramai pulak yang puji kulit wajah saya :)


Owh yer saya nak share juga review dari Master Nana tentang masker Collagen yang beliau amalkan beberapa hari lepas.


4) Masker Afalfa
Masker Afalfa adalah masker yang saya guna sebagai scrub. Especially bila terlibat dengan aktiviti luar dan apabila terasa kulit muka terlalu berminyak. Dan ianya juga bagus untuk kita gosok-gosokkan ke area hidung yang kerapkali ada white head dan blackhead. Scrub dan membuang sel-sel kulit mati. 

Yang ini hanya lakukan sekali sekala sahaja ok.

Nampaknya entry saya bukan sekadar tips untuk hilangkan sunburn. Terlebih tips sudah.. hehe.
Tak apalah, ia sebagai panduan bagi anda yang mahu memaksimumkan penggunaan vitamin yang anda sendiri amalkan. So kita usahakan cantik dan sihat dari dalaman juga luaran..

Dan inilah kesan-kesan daripada amalan pemakanan vitamin serta rutin masker yang kami suka lakukan. 
Dan jangan lupa minum banyak air putih ye


Kalau anda mahukan kulit yang sihat dan bersih seperti kami, jom amalkan Set Kecantikan Shaklee dan lakukan rutin bermasker bersama-sama. 

Saya adalah pengedar sah Shaklee untuk kawasan Subang Bestari dan Kota Damansara


 Lydzar RusmanSHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head