Indahnya Ramadhan Dengan Cinch Tea dan Performance

Alhamdulillah, selesai dah ibadat sunat solat terawikh bagi malam keempat Ramadhan 2014 ini.
Saya pun tak ketinggalan untuk meraikan pesta ibadat ini walaupun hanya melakukannya di rumah.

Dan hari ni saya nak kongsikan tentang Performance dan Cinch Tea, memang gabungan yang sangat mantap dapat saya rasakan sepanjang Ramadhan ini. Bila dibancuh sejuk saya akan panggil ia 'ICE LEMON TEA'.
Ya Allah, sedapnya bila ia mengalir ke tekak. Hilang segala rasa dahaga.


Ini adalah cerita dan pengalaman saya sendiri. Kalau flashback semula 2-3tahun sebelum ini.. banyak hari juga saya tertinggal terawikh disebabkan rasa penat, letih dan mengantuk. Lagi pula pada ketika itu saya menyusukan anak, asal berbaring menyusukan anak, saya akan turut tertidur sekali. Bak kata orang, 'asal letak kepala atas bantal, hilang'. Kiranya terus tertidur la.

Kadangkala terjaga, dah pun tiba waktu untuk bersahur. Alangkah ruginya saya ketika itu sebab asyik terlepas peluang untuk menunaikan solat terawikh.

Dan sejak saya konsisten bersama produk Shaklee, saya mula mencuba satu per satu produk yang ada.

Klik sini untuk melihat VIDEO : SET TENAGA, ianya tentang suplemen yang mampu memberikan tubuh kita tenaga segera.

Alhamdulillah, Cinch Tea dan Performance yang dibancuh sekali memang resepi dan pilihan yang sangat tepat. Selama 4 hari Ramadhan, inilah yang saya minum ketika berbuka. Saya lupakan air tebu sejuk, saya lupakan air soya dan segala macam air manis-manis yang menjadi hidangan berbuka selama ini. Hanya sedap dirasa, tapi tidak membawa banyak kebaikan kepada tubuh saya rupanya.

Sejak hari pertama Ramadhan juga, tubuh saya tidak terasa terlalu letih untuk mula bersolat. Saya bawak sekali sebotol air masak ketika berterawikh, maklumlah cuaca sangat panas sejak kebelakangan ni.
Ya Allah, syukur sangat.

Semangat kan dengar betapa bestnya minuman ni.
Kalau rasa nak order Set IceLemonTea Shaklee ini, klik sahaja di sini

Dan saya nak share juga sedikit tips supaya tidak lesu ketika mengerjakan solat terawikh.


- Mulakan berbuka dengan seteguk air dan beberapa biji kurma.
- Jangan ambil makanan dalam kuantiti yang banyak sekaligus
- Jangan ambil minuman terlalu banyak juga
- Nikmati juadah berbuka seadanya
- Amalkan pengambilan Performance, atau Cinch Tea atau kedua-duanya sekali ketika berbuka
- Berhenti sebelum kekenyangan  dan lakukan solat Maghrib dahulu
- Ambil sedikit masa untuk berehat sebelum mula menunaikan solat Isya dan terawikh
- Nikmati malam Ramadhan dengan penuh kesyukuran.

Selamat menikmati Ramadhan.



Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head