Tips Bangun Tahajud Setiap Malam Tanpa Miss Atleast 44 Hari Berturut-turut

Salah satu amalan rohani yang telah diajarkan oleh para guru bisnes saya adalah amalan solat sunat sepertiga malam iaitu solat sunat Tahajud. Sekian lama berkenalan dengan mereka, memang inilah antara yang sangat dititikberatkan dalam group bisnes kami.
Alhamdulillah..berkali kali cerita dari Success Story yang saya baca, dari orang orang yang berjaya dalam bisnes Shaklee, solat Tahajjud yang konsisten dan dilakukan penuh khusyuk serta peluang merayu rayu Yang Esa dalam doa malam inilah menjadi rahsia terpenting kejayaan mereka.
Insya allah dan Alhamdulillah, semoga saya terus konsisten melakukannya.

ALA..SAYA SELALU TIBA TIBA TERJAGA TAPI SAYA TIDUR BALIK.

Ye, saya akui ini juga masalah terbesar yang saya hadapi ketika awal awal cuba konsisten melakukan solat sunat Tahajjud.
Terjaga jam 4pagi ketika anak menyusu, akhirnya tertidur kembali. Terjaga ketika terasa mahu ke toilet, akhirnya tertidur kembali setelah selesai urusan di tandas. Terjaga kerana kepala terkena kaki anak, kemudian tertidur semula setelah membetulkan kedudukan mereka.
Orang kata, kita terjaga tu bukan saja saja. Tapi sebenarnya "panggilan"Nya supaya kita bangun untuk bersolat dan sujud kepadaNya. Alangkah ruginya bila banyak kali terlepas peluang merebut kasihNya bila kita lebih mengutamakan tidur.
Masalah ini berlaku mungkin kerana kita terlalu letih. Terlalu penat sehingga tidur sangat lena. Dan dalam minda kita, waktu malam adalah masa untuk berehat sehabis baik.

NAK TAK SAYA SHARE TIPS MUDAH BANGUN SETIAP MALAM ATLEAST SELAMA 44 HARI?

Hati saya memang meronta-ronta dari semalam nak share tips yang saya amalkan sejak beberapa hari kebelakangan ini. Rasa rugi pulak kalau tips best ni tak di kongsikan dengan sahabat sahabat dan reader blog saya ni.
Ok jom!

TIPS MUDAH BANGUN MALAM UNTUK SOLAT TAHAJJUD.

Ini cara saya ye!

☆ Pastikan sudah diner, tak kisah light atau heavy diner. Pastikan diner awal, dalam pukul 7pm atau 8pm, paling lewat pun 9pm. Bolehlah.

☆ Jika anda memang consume Herblax Shaklee, bagussss! Ambil sahaja 4biji Herblax dan terus makan bersama air yang agak banyak.

☆ Jalani hidup anda seperti biasa. Nak buat kerja rumah ke, nak layan anak anak buat kerja sekolah ke, nak lipat kain ke..terpulang. Bebas buat apa sahaja.

☆ Tidur juga seperti biasa. Saya assume anda akan tidur selewat lewatnya jam 12am.

☆ Herblax akan memberikan kesan dalam jangkamasa lebihkurang 6-7jam selepas pengambilan. Mungkin pada jam 1am atau 2am, anda akan "dikejutkan" oleh HerbLax untuk segera ke tandas.

"Jam loceng" Herblax ni biasanya tak boleh ditahan tahan. Mesti kena juga ke tandas. Nak tak nak..anda kena bangun juga. Buang kotoran kotoran diusus yang telah dicuci. Takkan la nak tahan tahan sisa kotor tu kan. Bangun dan buanglah sehabis habisnya.

☆ Selesai urusan di tandas bersama Herblax, jangan lupa terus berwudhu untuk melakukan solat sunat Tahajjud.

Insya allah anda akan mampu bangun dengan segar dan tidak tidur kembali selepas urusan bersama Herblax di tandas.

Lakukan tips ini untuk beberapa hari.
Jangan lupa berdoa agar anda dipermu
dahkan untuk bangun berdating dengan Dia. Sebab masa ini adalah antara masa mustajab untuk berdoa tanpa hijab.

Selamat mencuba!

Anda yang belum ada Herblax, jangan segan kontek saya ye. Saya taknaklah anda asyik terlepas peluang keemasan yang Dia bagi. Semakin cepat anda apply tips ni..mungkin semakin cepat makbul hajat hajat anda. Insya allah..sama sama kita doakan.


> ---------------------------
Saya adalah pengedar Shaklee di Kota Damansara dan Subang Bestari
Lydzar Rusman
013 3583424
lydzar@gmail.com