Cari Side Income. Shaklee Bisnes Betul Ke Tipu?


Zaman ekonomi perlu cari side income


Saya nak cerita sikit pengalaman saya sendiri. Bulan Mac 2011, saya lahirkan anak nombor tiga. Tak tipu, dalam hati memang risau sebab gaji saya masa tu hanya RM2200 saja.

Duduk bandar, boleh kata kategori miskin bandar lah. Dapat saja gaji, dalam hari yang sama, buat lah online transaction bayar hutang sana sini & bil sana sini. 
Last last dalam akaun paling banyak pun hanya ada RM500 saja

Bila bertambah baby, pasti lah kena pikir kos tambahan seperti kos taska (RM300+), kos diapers ( rm200+) dan kos lain yang perlu untuk baby

Daripada RM500 yang saya ada tadi, mungkin habis untuk belanja baby saja. Allahuakbar.
Alhmdulillah, saya memang yakin setiap anak datang bersama rezeki masing masing

Bermula Sebagai SID Shaklee.

Memandangkan saya memang dah guna Set Penyusuan dan Set Berpantang Shaklee, saya pun konteklah Master Lyna. Bagitahu dia, saya nak jadi ahli dan nak jual apa yang saya dah makan selama ni.

Terkejut saya, rupanya Shaklee ni salah satu bisnes "direct selling" atau MLM. Master Lyna terangkan marketing plan. Sebenarnya masa tu saya tak faham sangat. Yang saya tahu saya nak share kebaikan kebaikan vitamin penyusuan dan bantu kawan kawan saya yang bergelar ibu untuk menjayakan penyusuan anak masing masing.

Bermulalah episod perkongsian saya melalui blog dan FB. Alhamdulillah, sambutan kawan kawan memang menggalakkan. Terutama sekali bila mereka tengok hasil EBM penuh peti saya

Dan mereka yang gunakan set penyusuan pun sangatlah puas hati dengan tahap kesihatan mereka serta tak letih lesu bila bekerja dan menyusukan anak.

Jom saksikan sekejap video Puan Fatimah bagaimana beliau boleh terjoin bisnes ni. 
Klik butang Play dan dengarkan cerita beliau ya




Shaklee Tak Pernah Gagal Bayar Bonus. Ternyata Shaklee Tidak Pernah Menipu.

Gaji Shaklee kami masuk setiap tengah bulan. Bayangkan bulan pertama saya mampu dapatkan bonus sebanyak RM500. Hujung bulan 31hb masuk pula RM2200.

Tambahan sebanyak RM500 tu sangat membantu saya dan keluarga untuk survive hidup di bandar ni. Yang saya risau risau sebelum mula bisnes tempohari kini dah tak risau lagi.
Setiap bulan, rezeki dari Allah, bonus pun meningkat seiring usaha sehingga saya mampu capai bonus 4angka. Itu pun Shaklee takpernah culas membayar tepat pada waktunya.

Seronok sangat saya dengan 2 income sepanjang 2011 sehinggalah saya resign kerja pada tahun 2013. Simpanan semakin bertambah, anak anak request sesuatu saya mampu tunaikan, belanja makan ahli keluarga sekali sekala. Alhamdulillah.

Sejak Februari 2013, Shaklee pulak jadi main income saya, malah ketika itu saya dapat berkali kali ganda dari amaun gaji opis saya. Sebab tu saya berani resign.

Help Others To Help Others

Dulu Master Lyna tolong saya kenalkan bisnes Shaklee kepada saya. Kini saya pula dalam misi memperkenalkan dan membantu orang lain pula untuk mendapatkan income kedua 
( bagi yang bekerja) dan income pertama ( bagi surirumah atau golongan yang suka bisnes dan tak bekerja dengan orang lain)

Bisnes Shaklee ternyata bukan bisnes ong kosong kerana syarikat ini sendiri telah establish di Malaysia sejak tahun 1980an lagi. Sehingga gini masih kukuh menjadi provider produk kesihatan yang sangat berkualiti dan selamat diambil oleh manusia

Jom dapatkan KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE melalui beberapa pakej berikut,

1. SET DETOX SHAKLEE
2. TWINPACK SET RAMADHAN
3. TWINPACK SET VIVIX
4. MANA MANA SET DENGAN 200UV

Saya bermula dengan option nombor 4.

Kalau nak tahu lebih lanjut, hubungi saya ok. Yang dekat Shah Alam, bolehlah kita set masa dan tempat untuk saya explain tentang bisnes Shaklee.

Yang jauh, kita guna saja teknologi Whatsapp -: 013 358 3424